četvrtak, 19. rujna 2013.

Fanovi na Facebooku vrijede oko 250 KM po glavi


Facebook, osim što je društvena mreža, želi biti medij za oglašavanje i brendiranje proizvoda, a valuta u kojoj se mjeri uspjeh jest ‘like’. No koliko uistinu vrijedi vaš ‘like’ na fan stranici nekog branda?

Stručnjaci iz tvrtke Syncapse su, uz pomoć statistika i analiza istraživačke tvrtke Hotspex, uspjeli utvrditi koliko različitim brendovima vrijedi svaki fan. Uzet je prosjek rezultata i dobivena je cifra od 174 dolara, odnosno oko 250 KM. Toliko dakle prosječno vrijedi svaki vaš Like na Facebook stranicama brandova poput Coca-Cole, Mc’Donaldsa ili Adidasa. Podaci su uzeti početkom godine na uzorku od 2.000 američkih korisnika društvenih mreža, a bilježe porast od 28% u odnosu na 2012. godinu.


Iz gornjih podataka tako možemo vidjeti da je brend kojem najviše vrijedite Zara, s čak 405,54 dolara. Ipak, to je nemjerljivo s BMW-om, kojem fanovi vrijede 1.613,11 dolara, no on se još nije našao u glavnoj statistici, jer je novi brend u spomenutom istraživanju. Na ljestvici su, među ostalim, i Levi’s, H&M, Starbucks, Disney i Nike.
No što zapravo pokazuje ovo istraživanje? Pokazuje da je kupac Zare spreman na taj brend potrošiti 405 dolara, dok je za Coca Colu spreman izdvojiti 70 dolara. To dakako nije realna cifra, ali je statistički pokazatelj do kojeg se došlo analizom potrošnje fanova i ne-fanova, njihovom odanošću brendu, spremnošću za preporukom brenda, medijskom vrijednošću, cijenom proizvoda i njegovom prepoznatljivošću.
Drugi dio ovog istraživanja bavio se odnosom fanova i ne-fanova, odnosno njihovim utjecajem na marketing i brendiranje.
Kako je i očekivano, fanovi brendova su mnogo aktivniji na Facebooku, a prosječno takav korisnik ima više od 10 stranica koje lajka. Zato je, kada se uzme važnost na društvenim mrežama, njegova vrijednost megakorporacijama čak tri puta veća nego onih koji nerado postaju fanovi takvih stranica. Fanovi također mnogo češće dijele takve stranice i proizvode, te su skloniji daljnjem lajkanju i posjećivanju tih i sličnih Facebook stranica.
Premda ovi podaci možda nisu realni, i produkt su atipičnog istraživanja, koje ostavlja mnogo prostora za propitkivanje (drugačije slične studije daju vrijednost od svega nekoliko dolara za svakog Facebook fana), jasno je da je svaki vaš bezazleni Like zapravo koji dolar više nekom svjetskom brendu. Ili ne.
Izvor: agencije

www.klick-ba.com