Pitanje - Vildana Kurtić: Šta vas je nagnalo da napišete operu '' Hasanaginca '' ?
Odgovor - prof.Asim Horozić: Nisam je tada bio toliki ljubitelj opere, u ratu sam u formi šlagera (Ako majko ja umrem za Bosnu ) napisao mnogo rodoljubive muzike.Odlučio sam da napišem operu jer sam volio vokalnu muziku...imao sam želju...
Kada sam pričao sa jednim režiserem, pokojnim Šarevićem koji je slušao moju zabavnu muziku koju sam radio, od 92' 95', rekao je: '' pa ti si vokalni kompozitor '', pošto sam volio baladu o nesretnoj ljubavi izričaj je bio da se napiše opera, a ovo je opet jedna fina ljubavna drama naša tradicija, naša svetinja.
Pitanje -Vildana Kurtić: Vaše razmišljanje o klasičnoj muzici i muzičkoj sceni u Bosni i Hercegovini i regionu?
Odgovor - prof. Asim Horozić: Pa što se tiče umjetničke muzike, klasične muzike to možemo pričati na nivou Sarajeva, čini mi se da je Banja Luka dobila filharmoniju, izvedena je i njihova opera nekih dva tri puta.
Muzički život u Banja Luci postoji kao i u Sarajevu.Na šta se svodi muzički život u Tuzli, to je samo neka zabavna, uslovno rečena scena, tako da nemamo ništa ozbiljnije.Čak su i ovi bendovi Tuzlanski zanjemili, bili su najbolji bendovi u BiH.Ja se sjećam najvećeg kritičara Ognjena Tvrtkovića koji je dolazio na koncerte i hvalio naše bendove u Tuzli '98. Sada nema ni rokenrola a kamoli klasične muzike, pa mi u Tuzli imamo samo jednu pijanisticu, Dženanu Šehanović.
Pitanje - Vildana Kurtić: kako vi gledate na komentare vaše opere?
Odgovor - prof. Asim Horozić: Ja sam od zvaničnika samo u Hrvatskoj imao dobre kritike, nisam ja naišao na loše, naišao sam usmenim putem da mi kažu ti isti koji su me hvalili, i čak su rekli samo neke zamjerke meni i kako ih nikada neće objaviti.Ja sam čak i to objavljivao šta su zanemarili i velika Maya Stanetti, koja se bavi opernom kritikom, rekla mi je da njoj smeta što nema arije smrti ( takav kliše operni ). Ja i sada stojim iza toga zato što sam je više ljubitelj filma i onda je to kod mene mnogo brže i '' životnije ''. tako da je dotična gospođa skrenula pažnju na to, ali da to neće objaviti jer joj se sviđaju te lijepe melodije u operi.
Tako da sam ja prezadovoljan svim onim sa Hasanagincom.Ja mislim da se niko u regionu nemože pohvaliti da je napisao djelo koje se izvodi 14 godina.
14 godina je Hasanaginca na repertoaru Sarajevske opere, a evo već se priprema za iduću sezonu u Turskoj.
Turska verzija Hasanagince: moje note, preveden tekst Nijaza Alispahića, njihova produkcija, samo dirigent iz Bosne i Hercegovine Emir Nuhanović.
Znate kada bi nekom aforizam preveli i negdje odštampali a pogotovo dva sata teksta i pjevanja to je velika stvar.Mada ja nemam kad da uživam u svemu tome ali to je baš za pohvaliti se.
Pitanje - Vildana Kurtić: Imate li nakih problema oko pripremne opere?
Odgovor - prof. Asim Horozić: Već 7 godina pišem operu '' Zmaj od Bosne '', Nijaz Alispahić ja napisao libreto ( tekst za operu ) kao i za Hasanagincu i Asku i Vuka.Ja sam konkurisao pri ministarstvu za kulturu za neka sredstva. Neznam šta će biti od toga treba mi vremena i novca do obiđem neke lokacije u Hrvatskoj i Turskoj.
Kompozicije iz tog vremena ( Hrvatska, Turska a i naše ) jer je to jedno vrijeme koje treba da oslikam, tako da ima poteškoća, a možda je problem i u meni samom, ali ne žurim, 2000 godine je izašla Hasanaginca, 2003 izašla ja Aska i Vuk, ja sam bio spreman, da Zmaj od Bosne već bude 2006, mogao sam svake tri godine ubacivati jednu operu, ali sam naišao na problem, slično kao kad je Gradaščević tražio nezavisnost Bosne, valjda ukleta tema, ko će ga znati.
Pitanje - Vildana Kurtić: Koji je vaš sljedeći projekat?
Odgovor - prof. Asim Horozić: Ja se nadan da će opera da se završi za 7 mjeseci ili godinu dana da se postavi, a ja imam nekih narudžbi, ali sad hoću li to napisati...
Ne pišem ništa u zadnje vrijeme, mada imam razloga da radim.
Imam narudžbu da napišem djelo za gudački orkestar i jedan trio za dvije violine i klavir.To je narudžba od kamernog sastava '' Magis '' iz Sarajeva koji je već izvodio jedno moje djelo, takođe trio za dvije violine i klavir u BiH, a i u Hrvatskoj i Vatikanu...
Izvor: Vildana Kurtić / Edin Selvić / www.klick-ba.com / youtube.com