Oko 614.000 korisnika "Facebooka" čiji su se lični podaci pojavili u reklamama na ovom veb sajtu bez njihove dozvole dobiće odštetu od po 15 dolara u okviru sudskog poravnjanja koje će koštati ovu kompaniju 20 miliona dolara.
Dio novca dobiće organizacije za zaštitu privatnosti na internetu.
Imena i slike oko 150 miliona korisnika "Facebooka" korišćeni su u
sponzorisanim tekstovima, ali su pravo na nadoknadu stekli samo oni koji
su ranije ove godine odgovorili na elektronsko pismo od "Facebooka" o
ovom pitanju, prenio je BBC.
Isplatu je odobrio sud u SAD poslije tužbe koju je protiv "Facebooka" podiglo pet lica 2011. godine.
Sudija Ričard Siborg priznao je da je nadoknada od 15 dolara relativno
mala, ali je rekao da nije utvrđeno van svake sumnje da je "Facebook"
prekršio zakon, pošto podnosioci tužbe nisu mogli da dokažu da su zbog
ovoga pretrpjeli bilo kakvu štetu.
Sud je procjenio da je društvena mreža ovom reklamnom kampanjom zaradila oko 73 miliona dolara.
Od "Facebooka" je zatraženo da izmjeni obavještenje o pravima svojih
korisnika i da im ponudi više informacija i kontrole nad korišćenjem
ličnih podataka.
Izvor:agencije