petak, 23. kolovoza 2013.

Šta je bilo sa legendarnim LEVI’S 501?

Sjećate li se kakav su hit nekada bile Levi’s 501? Pomno se gledalo u ‘nogavice’, te ukoliko one nisu bile ove robne marke datoga broja, znalo se doživjeti onaj ‘prezriv’ pogled u očima drugih. Sada su Levi’s 501, nekoć neizostavni dio garderobe, nešto što gotovo nikome ne bi palo na pamet kupiti.



‘Izum’ traperica ravnopravan je većini izuma koji su obilježili današnjicu, a njegov vlasnik Levi Strauss može se smatrati povijesnom ikonom koja je kulturološki obilježila kraj 19. i gotovo cijelo 20. stoljeće. Levi’s 501 jedna je od najstarijih zaštićenih robnih marki na svijetu. Popularne ‘levisice’ postale su simbolom buntovništva, otpora i svjetonazora.

Od pokreta sufražetkinja u SAD-u 20-ih godina, preko eksplozije rock and rolla 50-ih, Woodstocka 60-ih godina, ‘Groznice subotnje večeri’ 70-ih godina do glavnoga odjevnoga predmeta rušitelja Berlinskog zida krajem 80-ih godina. Nosili su ih James Dean, Marlon Brando i Marilyn Monroe…

Najgore od svega jeste to što su legendarne ‘levisice’, nekad neizostavan dio kulture mladih, danas poprimile imidž staromodnog i tradicionalnog.


Već 1890. Levi Strauss je počeo označavati svoje traperice brojem 501 i tako stvorio zaštitni znak sa dva konja okrenuta u suprotnim smjerovima, što je simboliziralo snagu i izdržljivost Levi’s traperica. Iz svog sjedišta u San Franciscu, proizvodili su i ostale artikle od trapera: košulje i kratke kapute, uglavnom namijenjene muškoj radničkoj populaciji.

Osamdesetih godina prošloga stoljeća, Levi’s je bio jedna od međunarodno najsnažnijih robnih marki. Izgradnja imidža marke temeljila se na ulaganju golemog budžeta u reklamu i promociju, ali i na pametnu ekstenziju robnih marki.

Upravo u tom desetljeću kompanija ima i najveće izdatke za reklamne kampanje, osobito u promociji Levi’s 501 traperica. Njihove reklame iz osamdesetih ušle su u legendu modernog reklamiranja, a svaka melodija odsvirana u pozadini spota postala je instant hit na ljestvicama popularnosti.

U posljednjih dvadeset godina tvrtka je generalno doživjela milijunski gubitnik, s drastičnim padom tržišta i prihoda. Nekada najveća privatna američka kompanija, koja je lansirala najpopularnije odijevne brendove sada je sjena onoga što je nekada bila. Iako se Levi’s počeo oporavljati 2007. godine u tržišnom smislu, sve je to neznatno u odnosu na njegov nekadašnji sjaj…



(Dijelovi teksta preuzeti iz feljtona Ratke Jurković za Liderpress.hr… )
(DRMAJ)