I sve je dobro dok čovjek, tj. Facebook korisnik nabija na kurac samo
virtualne neistomišljenike, ili one koji ga dovoljno revnosno ne
podržavaju pri davanju izjava o pecima i četvrcima, ili one koji se
dovoljno uvjerljivo ne raznježe nad slikama njegovih kućnih ljubimaca,
pasa, mačaka, pauka, pitona i hrčaka. Smiješno je, na momente i slatko.
OK, ponekad i iritantno
Biti zaposlen u Turističkom informativnom centru, a objaviti na svom
profilu uvredljive komentare na račun turista i nabiti na kurac
raznorazne vikendaše i “glupe Talijane”, moglo bi se nazvati klasičnim
(virtualnim) profesionalnim samoubojstvom.
Veliki brat nas gleda, čita i sluša, pri čemu se čak i ne mora nešto
puno truditi – sve što ga zanima mi mu ionako sami serviramo na našim
“privatnim” internetskim prostorima opijeni mogućnošću brze interakcije s
drugim ljudima, gdje takoreći u realnom vremenu dobijemo reakcije,
“lajkove” i podršku istomišljenika.
Jednim klikom neistomišljenike šaljemo kvragu.
Imati hrpu istomišljenika nigdje nije lakše nego na toj mreži
zahvaljujući opciji stvaranja “liste prijatelja”. Na toj listi u početku
imamo čak i one koji ne misle kao mi i ne dijele naše političke stavove
niti religijska i ina uvjerenja, tepajući si kako smo demokratični te
nadasve politički korektni. No, vrlo brzo, preciznije, nakon nekoliko
krvavih verbalnih sukoba s onima koji i o gej paradi, i o golfu na Srđu,
i o Europskoj uniji, i o ozonskim rupama, i spašavanju dupina misle
nepomirljivo drugačije od nas, pošaljemo kvragu i demokraciju i
političku korektnost, pa jednim klikom na “unfriend” neistomišljenika
pošaljemo kvragu, gdje mu je, jel’te, i mjesto.
Dakle, nakon one početne, da ne kažem početničke vjere u mogućnost
virtualnog suživota s drugačijima, na našoj “friend” listi vrlo brzo
o(p)stanu samo naša braća po mišljenju, duhovni blizanci koji će se
složiti sa svim što napišemo i objavimo, pa čak i s onim što ne napišemo
i ne objavimo.
Sve je dobro dok čovjek nabija na kurac samo virtualne neistomišljenike
Možeš, recimo, napisati status “Danas je petak” i biti siguran da će
svi koji se smatraju tvojim iskrenim Facebook prijateljima zdušno
podržati tvoju izjavu, a onaj besprizornjak koji se usudi primijetiti da
je danas ustvari četvrtak, bit će izviždan gore nego premijer u Kninu i
maknut s “friend” liste, pa nek’ mami svojoj tumači da je danas
četvrtak, nabijem ga na četvrtak.
I sve je dobro dok čovjek, tj. Facebook korisnik nabija na kurac samo
virtualne neistomišljenike, ili one koji ga dovoljno revnosno ne
podržavaju pri davanju izjava o pecima i četvrcima, ili one koji se
dovoljno uvjerljivo ne raznježe nad slikama njegovih kućnih ljubimaca,
pasa, mačaka, pauka, pitona i hrčaka. Smiješno je, na momente i slatko.
OK, ponekad i iritantno.
Međutim, biti zaposlen u Turističkom informativnom centru, a objaviti
na svom profilu uvredljive komentare na račun turista i nabiti na kurac
raznorazne vikendaše i “glupe Talijane”, moglo bi se nazvati klasičnim
(virtualnim) profesionalnim samoubojstvom.
Pa zar nismo stotinu puta čuli za slične događaje, kad su ljudi nakon
verbalnih FB ispada, a na temu svojih firmi, poslodavaca ili klijenata,
na svojim “privatnim” profilima bivali prokazani i otpušteni s posla po
kratkom postupku? Dakle, biti zaposlenik Turističkog informativnog
centra, pa javno (da, da, naši privatni FB profili JESU javni, eureka)
popljuvati turiste i vikendaše, kao što je to napravila nesretna
sezonska djelatnica Turističkog informativnog centra Grada Krka, čin je
otprilike ravan onome kad bi, recimo, neki svećenik na svom FB profilu
izjavio da nabije na kurac i Crkvu, i vjernike, i papu zajedno s
njegovim papamobilom.
Ili kad bi, ne znam, ugledni veterinar na svom profilu izjavio da je
eutanazija pasa lutalica najbolje što nam je medicina ikad dala, te da
ujedno nabije na kurac sve vlasnike kućnih ljubimaca zajedno s njihovim
dlakama, buhama, lajanjima i mijaukanjima.
Od svih institucija u zemlji, turisti informacije dolaze tražiti baš u… Turistički informativni centar
Osim nabijanja turista na najspominjaniji organ u Hrvata, dotična
djelatnica je izrazila i pravednički bijes jer, zamislite, ti glupi,
glupi turisti postavljaju glupa, glupa turistička pitanja i, o bože koji
imbecili, od svih institucija u zemlji oni informacije dolaze tražiti
baš u… Turistički informativni centar! Pa to bi izbacilo iz takta i
najhladnokrvnije Facebook… ovaj, turističke djelatnike.
Shvatljivo mi je da čovjek koji svakodnevno mora raditi s ljudima
ponekad jednostavno pukne – sto ljudi, sto ćudi, sto Celzijevih
stupnjeva, sto turista, dvije tisuće pitanja, što pametnih, što glupih.
Ali po kojoj logici nas može iz takta izbaciti turist koji nam postavi
pitanje o tome kamo ići i što raditi, tj. kako se zabaviti u našem
gradu, u našoj vlastitoj (ultra-hiper-turbo turističkoj) zemlji, e to ne
uspijevam razumjeti.
Da turist iz Austrije dođe i postavi mi pitanje: “Dobar dan, molim
vas, možete li mi reći koja su najbolja mjesta za izlazak u Beču?”,
ajde, razloga za čuđenje, bijes i nabijanje na kurac i Austrije i Beča
tu bi još i bilo. Ali doživjeti slom živaca zato što te neki Talijan u
Turističkom informativnom centru Grada Krka priupita za smještaj ili
kamo ići i kako se zabaviti na Krku?
Bila bi šteta da nam od kratkih fitilja djelatnika turistička sezona odleti u zrak
Činjenica je da je turizam profesija koja iziskuje konjske živce i
gandijevsku smirenost u kriznim situacijama. No, prije svega sposobnost
prihvaćanja ljudskog (turističkog) roda sa svim njegovim manama,
glupostima, vrlinama, dobrotama i zločestoćama. Tko to ne može, nek’
bježi iz dotične profesije glavom bez obzira.
Spomenuta djelatnica s Krka ima poprilično kratak fitilj, reklo bi
se. U biti mi je stvarno žao što zbog jedne impulzivne, nepromišljene
geste sad mora snositi posljedice. Tim više što, po riječima Nataše
Jurine, direktorice Turističke zajednice Grada Krka, na njen rad do sada
gosti nisu imali primjedbi.
Ostaje nam za nadati se da se ostali ovakvi turistički
kratkofitiljaši emotivno prazne samo na svojim Facebook profilima, a ne i
na svojim radnim mjestima. Bilo bi šteta da nam od njihovih kratkih
fitilja cijela turistička sezona odleti u zrak.
Izvor: danas.hr